„JA czyli KTO – TY”

Cel
Program „TY” pomaga dzieciom pokonywać napotkane przez nich trudności w tym okresie. Przede wszystkim pomaga w radzeniu sobie z silną wrażliwością. Dzieciom w tym wieku bardzo łatwo jest sprawić przykrość i zranić, dlatego tak ważna jest akceptacja dziecka. Kolejną trudnością na tym etapie są silne emocje, przede wszystkim agresja zauważalna u chłopców oraz ostracyzm u dziewczynek. Cykl zajęć skupia się na osiąganiu postępów w inteligencji emocjonalnej, uzyskanych poprzez koncentrację uwagi na empatii oraz aktywnym słuchaniu. Skupia się na odczuwaniu rezonansu emocjonalnego oraz na uruchomieniu duchowości uczniów.
Program „TY” pomaga dzieciom pokonywać napotkane przez nich trudności w tym okresie. Przede wszystkim pomaga w radzeniu sobie z silną wrażliwością. Dzieciom w tym wieku bardzo łatwo jest sprawić przykrość i zranić, dlatego tak ważna jest akceptacja dziecka. Kolejną trudnością na tym etapie są silne emocje, przede wszystkim agresja zauważalna u chłopców oraz ostracyzm u dziewczynek. Cykl zajęć skupia się na osiąganiu postępów w inteligencji emocjonalnej, uzyskanych poprzez koncentrację uwagi na empatii oraz aktywnym słuchaniu. Skupia się na odczuwaniu rezonansu emocjonalnego oraz na uruchomieniu duchowości uczniów.
Metody
Podczas zajęć realizowana jest autorska metoda, w której wykorzystywane są podręczniki z ćwiczeniami dla dzieci w celu zapewnienia rozwoju kompetencji emocjonalnych, społecznych oraz poznawczych. Dodatkowo trenerzy korzystają z indywidualnych kart pracy, autorskich rozsypanek zdjęciowych, a także emonakładek.
Co zyska dziecko?
Spotkaniom dziecko zawdzięcza umiejętność dbania o istotne wartości oraz zachowywanie balansu w trosce o siebie i innych. Dziecko pozyska wiedzę, w jaki sposób kierować swoimi emocjami, aby jego działania były przemyślane i konstruktywne. Przede wszystkim młody człowiek dowie się jak uporać się ze złością i stresem napotykanym w szkolnych murach, a co za tym idzie będzie coraz częściej działać na pozytywnych emocjach.