„JA czyli KTO – JA”

Image
Cel
Program „JA” oferuje wsparcie dzieciom w pierwszych latach nauki w szkole podstawowej. Pomaga w zmaganiach z często nieznanymi sytuacjami i pojawiającym się lękiem uwarunkowanym nowym środowiskiem, jakim dla dziecka staje się szkoła. Dodatkowo umożliwia zrozumieć potrzeby oraz emocje innych.
Metoda
Podczas zajęć realizowana jest autorska metoda, w której wykorzystywane są podręczniki z ćwiczeniami dla dzieci w celu zapewnienia rozwoju kompetencji emocjonalnych, społecznych oraz poznawczych. Ważnym elementem jest także Stworek JA (maskotka), który wspiera dzieci podczas ich drogi przez świat emocji. Dodatkowo trenerzy korzystają z grupowych kart pracy, autorskich rozsypanek zdjęciowych, emonakładek, bajek, a także pacynek (bohaterki bajek – kropelki emocji).

Co zyska dziecko?
Rozpoczęcie nauki w szkole podstawowej to decydujący czas dla dziecka w kwestii poczucia własnej wartości. Młodzi uczniowie z reguły potrafią już panować nad swoimi emocjami, nie jest to mimo wszystko jednoznaczne z tym, że emocji tych jest mniej. W tym czasie ich wrażliwość jest bardzo silnie skoncentrowana na ich samych – odczuwają ogromną potrzebę bycia akceptowanym, kochanym i docenianym. Program wspiera dzieci w zaakceptowaniu ich emocjonalności. Udostępnia fundamenty do efektownego nazywania i rozumienia wewnętrznych odczuć. Pomaga w stawianiu solidnego obrazu samych siebie, który nie jest uzależniony od czynników zewnętrznych.
© 2023 edukacjaemocjonalna.pl. All Rights Reserved.